THE OKUL
Takip/ Hakkaniyet/ Empati
“Takip / Sorumluluk, Hakkaniyet / Dürüstlük, Empati / Duygudaşlık”tan oluşan bu değerler Sınav Okullarında kısaca THE OKUL olarak adlandırılır. Öğrencilere öncelikle bu değerler benimsetilir. Okul kültürü bu değerler üzerinde yükselir ve kurumlar da aynı doğrultuda yönetilir.
TAKİP
Sınav Okullarının birinci ilkesi, her öğrencisini büyük bir sorumluluk ve titizlik çerçevesinde takip etmektir.
HAKKANİYET
Sınav Okullarında veliler, öğretmenler ve diğer çalışanlarla kurulan ilişkide daima hakkaniyet/dürüstlük ön plandadır.
EMPATİ
Sınav Okullarının standartları ve eğitim sistemi, öğrencilerin en uygun atmosferde eğitim alacakları şekilde oluşturulmuştur.
Sınav Anaokullarında “Mutlu Çocuk, Öğrenen Çocuk” ilkesi temel alınarak çocuk merkezli, yaşayarak öğrenen, oyun temelli bir program uygulanmaktadır. Günlük yaşam becerilerine uygun materyallerle hazırlanmış eğitim ortamlarımızda, çocukların tüm gelişim becerileri göz önünde bulundurularak bireysel ve grup çalışmaları yapılır.
Çocukların öğrenmelerinin kalıcı olması ve hedeflenen becerilere ulaşmaları için gelişimlerini destekleyici sarmal bir düzen içerisinde basitten karmaşığa doğru etkinlikler bulunur.
Okul öncesi dönem dediğimiz 3-6 yaş aralığı, çocuğun yaparak-yaşayarak deneyimlediği, gördüğü-duyduğu yani somut olarak duyularıyla tanımlayabildiği her şeye daha çok inanan ve güncel uyarıcılarla desteklenen bir program içeriği ile öğrenme sağlar. Sınav Koleji Anaokullları eğitim programları, okul öncesi çocuğunun kinestetik enerjisine destek vermesine, deneyim ve beceri geliştirmesine, çeşitli problem çözme ve mantık yürütme süreçlerini devreye sokacak düşünme ortamları yaratmaya, dili anlamaya ve doğru kullanmaya özen gösterecek şekilde hazırlanmaktadır.
Sınav Koleji Anaokulları eğitim programı içinde zengin uyarıcıların bulunduğu ortamlar hazırlanır ve çocukların yaşamsal deneyimlerine fırsat sunulur. Sınav Anaokulları olarak önceliğimiz çocuklarımızın merak duygularını geliştirmek, öğrenme motivasyonlarını yükselterek öğrenme heyecanını oluşturmaktır.
Anaokulu eğitim programımız 21. yüzyıl becerilerini takip eden, yenilikleri entegre eden, tekrarlar ve eklektik düzen ile içeriği desteklenen ve en önemlisi okul öncesi çocuğunun ilgi ve ihtiyaçlarını önemseyen programlardır.
Sınav Koleji Anaokulları eğitim programında çocuklarımızın gelişim özellikleri ve bireysel farklılıkları dikkate alınır. Çocuklarımızın tek yönlü değil çok yönlü gelişmesi hedeflenir.
Bilişsel, fiziksel, dil, sosyo-duygusal gelişim ve öz bakım becerileri desteklenerek problem çözme, analitik ilişki kurma yetilerinin oluşmasını, örüntü tamamlama, sayıları yapılandırma, parça-bütün ilişkisi kurma, tablo okuma, STEM çalışmaları, okuma yazmaya hazırlık etkinliklerine dayanan nitelikli müfredatımız kapsamında görsel ve işitsel hafızalarının gelişmesi desteklenir
Eğitim ve öğretim programımız okul öncesi dönemde çocuklarımıza gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazandırılır. Sınav Koleji Anaokulları, çocuklarımızı kendine güvenen, olumlu benlik algısı oluşmuş, sosyal duygusal ve bilişsel bakımdan tam donanımlı olarak ilköğretime hazırlamayı amaçlamaktadır.
Oyuna dayalı nitelikli ve keyifli eğitim programımız ile birlikte eğlenerek öğreniyor, sonuç yerine süreç odaklı ilerliyoruz.
Deneyimli eğitim kadromuz ile bilimsel gelişmeleri sürekli takip ediyoruz. Çocuklarımızı özgün eğitim modeli ve erken çocukluk döneminde fark sağlayan bir eğitim – öğretim anlayışımızla, okul-aile ve çevre işbirliği içerisinde yarınları bugünlerde görmeyi tercih ediyoruz.
Sınav İlkokulları Eğitim Programı, Milli Eğitim Bakanlığının temel ilke, amaç ve hedefleri doğrultusunda, temel bilgi ve becerilere sahip, özgüveni yüksek, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, sosyal ve iletişimi kuvvetli bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiştir. Okulumuzda eğitim tam gün ve karma olarak yapılmaktadır.
Öğrencilerin yetenekleri ile kendilerini keşfetmelerine olanak sağlayan okulumuzda Tam Öğrenme Modelli Eğitim Yaklaşımı uygulanmaktadır. Sarmal ve tekrarlara dayanan öğretim sistemimizde anadil ve İngilizce kullanılmaktadır. Öğrencilerimiz, demokratik ve çağdaş eğitim ortamı içinde saygı, sevgi, hoşgörü, ‘İyi İnsan, İyi Yurttaş Hedefli Değerler Eğitimi’ ışığında yetişmektedir.
Sınav İlkokullarında eğitim ve öğretim, 1., 2. ve 3.sınıfta Ana dil ve İngilizce öğretmenleri ile beraber olarak sürdürülür. Öğrencilerimiz İngilizceyi özgüvenle kullanırlar. İlköğretim öğrencilerimizin İngilizce konuşma becerilerini artırmak için uygulanan ‘Side to Side’ Eğitim Portalı ile İngilizceye yoğun olarak maruz kalma sonucunda, İngilizcenin çocuklara kalıcı bir şekilde öğretilmesi hedeflenir. Okulumuzda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen öğretim programlarının yanı sıra öğrencilerimiz, yeteneklerine göre farklı branşlarda eğitimler alırlar.
Sınav İlkokullarında öğrenciler çağın gereklerine uygun ve donanımlı bir şekilde yetiştirilirler. Dünya vatandaşlığı için İngilizcenin yanı sıra ikinci yabancı dil seçenekleri ile iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefleyen okulumuzda, öğrencilerimizin kolay bir şekilde ikinci yabancı dili öğrenmeleri için programlar uygulanmaktadır.
Sınav İlkokulunda öğrencilerin İngilizce Dil Yeterlilikleri, okulun kendi bünyesinde bulunan Yabancı Dil Eğitim Koordinatörlüğü tarafından objektif olarak değerlendirilmektedir. Kurum değerlendirme sınavlarının yanı sıra uluslararası geçerliliği olan sınavlar ile öğrencilerin dinlediğini anlama, okuduğunu anlama, kelime bilgisi, ingilizceyi doğru şekilde kullanma bilgisi ölçülmektedir.
Sınav İlkokulları eğitim programı İlköğretim Koordinatörlüğü tarafından özenle hazırlanır. Sınıf ve ingilizce öğretmenlerinin uyguladıkları çift dilli etkinliklerin yanı sıra yüzme, buz pateni, jimnastik, satranç, modern dans-bale, müzik, seramik ve yaratıcı drama etkinlikleri branş öğretmenleri tarafından, branş ile ilgili özel alanlarda yürütülmektedir. Kodlama – robotik eğitimleri ve STEM çalışmaları özel atölyelerde gerçekleştirilir.
Sınav Koleji Ortaokul Programı ile öğrencilerimizin akademik bakımdan gelişmelerine ortam hazırlamanın yanı sıra onların fiziksel, bilişsel ve duygusal bakımdan sağlıklı, dengeli, temel bilgi ve becerilere sahip, özgüveni yüksek, eleştirel-yaratıcı düşünebilen, sosyal, iletişimi kuvvetli bireyler olarak yetişmeleri amaç edinilmiştir.
Okullarımızda eğitim tam gün ve bir eğitim-öğretim yılımız 4 dönemden oluşmaktadır. Sınav Ortaokullarında 5. sınıflarda In Side Out Side ve Proje Tabanlı Eğitim(PBL), 6 ve 7. sınıflarda merkezi sınavlara hazırlık gözetmeksizin Proje Tabanlı Eğitim ve 8. sınıf sınav gruplarına Liselere Geçiş Sistemine uygun ders programı uygulanır.
Sınav Ortaokullarında öğrencilerimiz teknoloji, bilim, sanat ve sporun iç içe girdiği donanımlı eğitim ortamlarında, çağın gereklerine uygun olarak, demokratik ve çağdaş eğitim fırsatları içinde saygı, sevgi, hoşgörü, ‘İyi İnsan, İyi Yurttaş Hedefli Değerler Eğitimi’ ışığında yetişmektedir.
Okullarımızda uyguladığımız eğitim sistemimizin asıl hedeflerinden biri olan 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip dünya ile aynı dili konuşan öğrencilerimizi, bu hedefimiz doğrultusunda geleceğe hazırlamaktır. 21. yüzyıl becerilerinde eleştirel düşünme, yaratıcılık, işbirliği ve iletişim ile öğrencilerimizin problem çözme, yaratıcı düşünme, takım çalışmalarına açık olma ve düşüncelerini açık bir şekilde dile getirme yetilerinin artırılması için gerekli çalışmaları sağlamaktayız.
Öğrencilerimizin ilgi alanlarına göre kendilerini geliştirebilecekleri, deneyimlerini sunabilecekleri pek çok farklı imkan sunan okullarımızda öğrencilerimiz İngilizce ve ikinci yabancı dil başta olmak üzere bir çok kulüp çalışmalarına katılırlar. Kulüplerde toplumsal projeler geliştirmeye de önem veren okulumuzda aynı zamanda, belirli aralıklarla öğrenciler arası akıl oyunlarından, satranca, futboldan, basketbola, halk oyunlarından yüzmeye kadar çeşitli dallarda yarışmalar, turnuvalar düzenlenir. Bölgesel ve çevresel imkanlar dikkate alınarak sanat, spor ve kültür içerikli sosyal aktiviteler organize edilir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde akademik sistem ‘’İyi bir lise, iyi bir üniversitenin kapısıdır’’ anlayışına göre şekillenmektedir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde, akademik eğitim iki aşamada gerçekleşmektedir; 9. ve 10. sınıfta İngilizce Eğitimi ile birlikte temel akademik eğitim daha ön plana çıkmaktadır. Öğrenciler, THE EĞİTİM (Takip/Hakkaniyet/ Empati) ilkeleri merkeze alınarak yapılan etkinliklere kesinlikle katılmaktadır. After School kapsamında yer alan kültür, sanat, spor etkinlikleri ile kulüp çalışmaları da sürdürülmektedir.
11. ve 12. sınıfta ise üniversiteye geçiş sınavı olan TYT, AYT ve YKS hazırlık çalışmaları bu dönemde ciddi bir ivme kazanır. Her hafta düzenli uygulanan TYT, AYT, YKS ile ders denemeleri, soru çözüm saatleri ve etüt tamamlama çalışmalarıyla kurs ve özel derse gerek kalmayacak şekilde akademik bir program izlenir. Sınav Liselerinde öğrencilerin biri ya da bir kısmı değil hepsi üniversiteye gider. Okulumuz Üniversite Sınavlarında Türkiye Birinciliği derecesine sahiptir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde öğrenciler için yurtdışı eğitim danışmanlığı kapsamında CERN, NASA ve Avrupa Üniversitelerine kapsamlı geziler düzenlenmektedir. Bu kapsamda öğrenci değişim programlarıyla isteyen öğrenciler eğitimlerinin bir kısmını ABD ve Kanada gibi ülkelerde sürdürebilmektedir.
Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde Grup Belirleme ve Ders Sınavlarının yanı sıra 10., 11. ve 12. sınıf lise kademesindeki öğrencilerimize sene başında “Hazır Bulunuşluk Sınavı” uygulanır. Yine belirli periyotlarla “Tarama Sınavları”, dönem sonlarında “Dönem Bitirme Sınavları” uygulanmaktadır.
Öğrencilerin en çok lise döneminde ihtiyaç duyduğu rehberlik ve danışmanlık çalışmalarına özel önem verilmektedir. Sınıf düzeylerine göre ayrı müdür yardımcısı ve rehber öğretmen, her öğrencinin akademik ve sosyal gelişimini takip eder. Rehber öğretmenler her öğrenci ile birebir ilgilenirler ve meslek, kariyer, üniversite hazırlık ve veli-öğrenci iletişimi konularında danışmanlık yaparak destek verirler.
Sınav Dergisi Dershanelerinin birikimiyle okul içinde sınavlara hazırlık uygulamasını ilk defa tam anlamıyla Sınav Eğitim Kurumları başlatmıştır. Sınav Anadolu ve Fen Liselerinde hiçbir öğrencinin ayrıca dershaneye gitmesine gerek kalmaz. Okullar arası yapılan sınavlarda da öğrencilerimiz Türkiye birincilikleri yakalamaktadırlar.
Sınav Liseleri, Sınav – Okul Konseptini yıllardır başarıyla uygulamaktadır. Başarısı kanıtlanmış, okul+kurs uygulamasından hareketle hem okul derslerine hem de üniversiteye en iyi şekilde hazırlamak için eksiksiz eğitim vermektedir.
Sınav Liselerinde ders dağılımları, öğrencilerin okul derslerinin yanında sınavlara tam olarak hazırlanacakları ve başka herhangi bir desteğe gerek duymayacakları şekilde düzenlenir. Sınav Liselerinde dersler Sınav Yayınlarının özel olarak hazırladığı “Konu Anlatımlı Modüller” ve “Soru Bankası Modülleri”nden işlenmektedir. Bunun için tam gün uygulamasıyla daha fazla ders, daha fazla etüt ve daha fazla sınav yapılır.
Sınav Liselerinde, Sınav Dergisi Dershanelerinde olduğu gibi, test pratiğini artırmak, başarıyı ölçmek ve eksik kazanımlarını ayrıntılı analizlerle tespit etmek amacıyla sık sık deneme sınavları uygulanır. Ders ve sınavlara tüm öğrenciler; ek çalışma, etüt, ödev tamamlama ve soru çözümüne ise belirlenen öğrenci ya da sınıflar mutlaka katılır. Etüt ve ek çalışmalar öğrenci ya da sınıfın ihtiyacına göre okul tarafından belirlenir.
Öğrencilerimiz dönem başı itibari ile Sınav Koleji Genel Merkezi tarafından belirlenen sınav takvimi doğrultusunda deneme sınavlarına girmeye başlarlar. Her yeni eğitim öğretim yılında Sınav Takvimi öğrencilerimiz ve velilerimiz ile dönem başından itibaren paylaşılır. Tüm öğrenci ve velilerimiz öğrencimizin yıl boyunca ne zaman deneme sınavına gireceğini bilirler.
Sınava dört hafta kala 12. sınıf YKS öğrencileri yoğun bir kamp dönemine girerler. ÖSYM tarafından yapılan YKS sınavından bir gün öncesine kadar (son iki hafta deneme sınavları sınavdan bir gün önceye kadar) sınavlar her gün yapılır. Sınav Kolejinde tüm deneme sınavları gerçek saatinde ve gerçek sınav kuralları ile uygulanır.
YKS sınavlarından en az iki hafta önce ilgili gruplardaki öğrencilere “Gerçek Mekân Gerçek Sınav” uygulaması yapılmaktadır.
Öğrenciler Türkiye geneli olan yoğun katılımlı deneme sınavlarına (TÖDER-ÖZDEBİR sınavlarına) okulda girme imkânı bulurlar.